شبـــاب العمـــــار
إضغط دخول وإدخل فورا
وإلا إعرف إن الفيسبوك هو اللي منعك
واحشتونا والله
شبـــاب العمـــــار
إضغط دخول وإدخل فورا
وإلا إعرف إن الفيسبوك هو اللي منعك
واحشتونا والله
شبـــاب العمـــــار
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك

M7md Sbry
m7mod 3llam
mahmoud elbakry
ورده بلادى
محمود عمارة
a7med maher
حمدى فتحى تهامى
Rana Mahmoud
احمد رفعت
A$Maa M0hi
مصطفى فتـ7ـى
marwa
Islam Eldeep
17 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
Islam Eldeep
مراقب عام
مراقب عام
Islam Eldeep

ذكر
المكان : الكويت
الحالة : متزوج
التـقــييــم : 0

يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس 14 أبريل 2011, 4:40 pm

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

طبعا بعد السلامات اللي راحت وجت
انا جايلكم النهارده بموضوع ملوش علاقة خالص ب25 يناير وهو
( يوم الأسرة في العمار )
وهيبقي اليوم ده ان شاء الله يوم سنوي ازاي ؟
يوم عايزيين يبقي يوم يثبت في كل بيت في العمار والكل يشارك فيه
الهدف الرئيسي لليوم هو ابنائنا الصغار النشئ
طولت عليكم ولسه ما دخلت في الموضوع صح طبعا في ناس بتقول دلوقتي مين الراجل اللي وجع راسنا ولسه ما وصلناش هو عايز يقول ايه ...................

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

* طيب إزاى ؟

طيب كل واحد مننا عنده اخواته الصغار او ابناءه ربنا يخلي الجميع الكتير منهم عندهم العاب كتير ملهاش اي لزمه وسليمه وشغاله وميه ميه بس كل الحكايه انها بقالها كتير موجوده عندهم وهما زهقوا منها صح الكلام ؟
قول صح
المطلوب كل واحد هجيب الالعاب دي اللى مستغني عنها وزهق منها ونجمع الالعاب وتتظبط وتتجهز وطبعا الموضوع ده هيبقي علي مدار ثلاثة ايام قبل اليوم المفتوح اللي احنا ها نتفق عليه

* يوم (( الاسرة لكل العمار ))

هنجيب الالعاب كلها ونعرضها وكل واحد يشتري اللعبه اللي علي مزاج مزاجه وعلي كيف كيفه وهيبقي سعر رمزي مثلا نقول 2 جنيه ،، منه الاولاد عرفوا البيع والشراء ومنه جابوا العاب جديده مش موجوده عندهم
ومنه كله شارك باللي عنده من حاجات كانت مرميه وبنشلها من هنا ونحطها هنا وفي الاخير مصيرها تكرموا الزباله
طيب مين المستفيد دلوقتي اولادنا واحنا واتعمل يوم الكل لعب فيه و وغير جو وخرجنا من مود الانتخابات والمظاهرات والاعتصامات

* طبعا دي افكار مبدئيه انا منتظر الدعم والاضافات
اولا/ اليوم
ثانيا/ المكان اللي هنعمل فيه الحدث
ثالثا/ الاطفال الايتام ان شاء الله في اليوم ده كل واحد يقدر ياخد ولد اواتنين ويبقي متكفل بيه ويلف بيه علي الاستاندات ويشتريله الاي هو عايزه من الالعاب الموضوع (( اختياري ))

يارب تكون فكره كويسه
نهاركم زي الفل
http://www.shabab-el3amar.com

كاتب الموضوعرسالة
m7mod 3llam
عماري أصيل
عماري أصيل
m7mod 3llam

ذكر
المكان : فقلب كل الناس
الحالة : خاطب على نفسى
الهواية : معنديش فيها حاجه دى

مُساهمةموضوع: رد: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 16 أبريل 2011, 2:47 am

معاكم باذن الله وياكبير بفتخر طول عمرى انك خالى ياابو سما وكتاب والله [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] واليوم ده هينجح انشاء الله ونعمله كل سنه
https://shabab-el3amar.yoo7.com
M7md Sbry
مشرف منتدي أخر روقان
مشرف منتدي أخر روقان
M7md Sbry

ذكر
المكان : بلدى
الحالة : ربنا يسهـــــــــــل
الهواية : ______________
التـقــييــم : 1

مُساهمةموضوع: رد: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 16 أبريل 2011, 4:13 am

انا معاك يا عم اسلام
وربنا يسهل
والفكرة تبقى واقع باذن الله
وفكرة تحفه
ويارب يقدرنا ونسعد جميع الاطفال

https://www.facebook.com/?ref=logo#!/
Islam Eldeep
مراقب عام
مراقب عام
Islam Eldeep

ذكر
المكان : الكويت
الحالة : متزوج

مُساهمةموضوع: رد: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 16 أبريل 2011, 8:36 am

كله علي الله يا شباب ويعطيكم العافية
http://www.shabab-el3amar.com
ام يوسف
عماري عامل قلق
عماري عامل قلق
ام يوسف

انثى
المكان : ابوظبى
الحالة : متزوجه

مُساهمةموضوع: رد: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد 17 أبريل 2011, 11:06 am

فكره رائعه طبعا خصوصا انها للاطفال لانى بحس ان اطفال بلدنا شويه مظلومين مفيش مكان ترفيهي يعيشوا فيه سنهم فنبتدى بيوم فى السنه

بس انا شيفه انه صعب شويه انك تعرض لطفل مجموعه العاب وتقوله اختاريابابا اللى يعجبك لانى انا مجربه ده مع الكبار ايام معرض الملابس بيكونوا ياعيينى عايزين كل حاجه مبالك ان دول كبار وممكن يقدروا انه كله لازم يتراضى مع ان دى كمان كانت قليله ماتلاقى حد يقدرها

تخيل بقى لو ام ودخله بولدها والاطفال شبطوا فى العاب كتير وطبعا الاسعار رمزيه هيكون ايه الحل انا وحده من الناس مقدرش اشوف طفل نفسه فى حاجه وامنعها عنه ....؟! فكرتوا فى الموضوع ده...؟
marwa
مشرف المنتدي العام
مشرف المنتدي العام
marwa

انثى
المكان : alamar
الحالة : married
الهواية : nothing
التـقــييــم : 2

مُساهمةموضوع: رد: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 18 أبريل 2011, 12:23 am

emey كتب:
فكره رائعه طبعا خصوصا انها للاطفال لانى بحس ان اطفال بلدنا شويه مظلومين مفيش مكان ترفيهي يعيشوا فيه سنهم فنبتدى بيوم فى السنه

بس انا شيفه انه صعب شويه انك تعرض لطفل مجموعه العاب وتقوله اختاريابابا اللى يعجبك لانى انا مجربه ده مع الكبار ايام معرض الملابس بيكونوا ياعيينى عايزين كل حاجه مبالك ان دول كبار وممكن يقدروا انه كله لازم يتراضى مع ان دى كمان كانت قليله ماتلاقى حد يقدرها

تخيل بقى لو ام ودخله بولدها والاطفال شبطوا فى العاب كتير وطبعا الاسعار رمزيه هيكون ايه الحل انا وحده من الناس مقدرش اشوف طفل نفسه فى حاجه وامنعها عنه ....؟! فكرتوا فى الموضوع ده...؟

اكيد لازم يكون فى عدد معين لكل طفل ولا يكن لعبتين او تلاته

بالتوفيق
KAREM
مشرف عام
مشرف عام
KAREM

ذكر
المكان : ستاد القاهره
الحالة : سلـــــــــيم
الهواية : كرة القدم.البنج بونج.الشعر.المسرح.
التـقــييــم : 6

مُساهمةموضوع: رد: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 18 أبريل 2011, 8:41 pm

تمام يا اسلام باشا موضوع جامد وفكره ممتازه

وياريت يبقى بجانب اللعب دى مجلات قديمه بتاعت الاطفال دى زى مجلة ميكى أو اى حاجه متعلقه بالطفل ممكن يستفاد منها ادام هنعمل كرنفال للطفل وحكاية تظبيط اليوم والمهرجان ده ممكن نجيب كام واحد من المنتدى ونلبسهم لبس الدب او ميكى ماوس ويقعد يلعب مع الاطفال زى الماجيك لاند ومش بعيد يتحدف بالطوب [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
Ahmed A-Elalim Mansour
نائب المدير العام
نائب المدير العام
Ahmed A-Elalim Mansour

ذكر
التـقــييــم : 4

مُساهمةموضوع: رد: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس 21 أبريل 2011, 3:10 pm

فكرة جميلة جدا يا استاذ اسلام

معاك ان شاء الله
http://ahmed-amar.blogspot.com
السيد الجزيرى
ضيف عماري
ضيف عماري
السيد الجزيرى

ذكر
المكان : عين الصيرة مصر القديمة والعمار حبيبتى حاليا
الحالة : الحمد الله نشكر الله
الهواية : كتب التاريخ

مُساهمةموضوع: رد: يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك   يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 30 أبريل 2011, 6:29 pm

Islam Eldeep كتب:
انا معاكي بس في حاجه انتي مش وخده بالك منها انا بقول اللعاب تكون مش كسوره وشغاله وحالتها الاي حد ما كويسه ازاي يعني مش ساعات مثلا بتروحي وانتي ومعاكي اختك الصغيره او اخوكي عند حدا ما وشبط في لعبه عندهم وهما عندهم اللعاب كتير والولد الاي انتي ها تخدي من عندو اللعبه خلاص زهق من اللعبه اكيد ها يستغنا عنها دي حاجه الحاجه الثانيه انا ليه مش عايز اللعاب جديده علشان كده هعمل فرق لاني هيبقي في اللعاب جديده واللعاب مستعمله واحنا مش عايزين كده طبعا احنا عايزيين مسواه وطبعا اللعاب جديده يعني محتاجه فلوس في الاول علشان نشتريها صح والغرض من الفكره اني اللعاب دي عندنا عديمة الفائده بنشيلها من هنا نحطها هنا صح يبقي نستغلها صح والكل ها يجي يشتري منها الغني والفقير واليتيم الطويل والقصير الرفيع والتخين بالعربي كل الناس هتبقي مستوي واحد يبقي مفيش مجال اني يبقي حد احسن من حد
يارب تكون وصلت الرساله

يوم الأسرة لكل أهل العمـار ،، شارك بمقترحك
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» اسئلة واجوبة حول الأسرة والتربية .. مفيدة جدا
» شباب العمار..صحبة في حب الخير..شارك معنا
» شارك برأيك لتحسين خدمة مشروع النقل الجماعي ..
» مذكرات شارك صح...التمهيد وبعدين نبدا فى المفيد
» إستطلاع للرأي شارك فورا لقلب النتيجة